oli niin ominaan. Toinen 70-luvun dekadentti, Charlotte Rampling on mukana. Hassua, että elokuva oli valtavan outo ja tuttu yhtä aikaa... Tehokeinoinaan se alkoi outodesta ja kehitti itse itsensä, myös kirjaimellisesti... Keksi itse itsensä, kumman äärellä, leikkaa ja liimaa, kollaasi ja Tajuttoman kaunis elokuva. Kuten Ed Wood teki elokuvansa eri aineksista hyvin postmodernilla ja multimediaa ennen aikaisesti käyttäen. Elokuvan tekijäksi sopisi hyvin Crispin Glover, mutta tämän elokuvan ohjasivat Guy Maddin ja Evan Johnson. 1920-mykkäelokuvien estetiikka on tiiviisti näköjään opiskeltu, kuten Häxan, Tohtori Caligarin kabinetti ja Nosferatu, ja se sopii psykedeelisen happoajan kuvakerronnan kanssa, jossa olanyliheittimelle viskattiin kaikkea jännää joka heijastui seinälle ja oltiin niinku häppeningeissä. Myös 1940-luvun film noir ja eksoottinen kauhu, kuten I walked with a zombie heijastui hienosti impulsseista. Geraldine Chaplin tarttuu ruoskaan, ja...
Muuta oliko tämä vain Fantastinen matka ( Fantastic Voyage, 1966) elokuvan uusintaversio?
Oikea elokuva elää! Huhut elokuvan kuolemasta liittyy vain johonkin kertakäyttö-paskaan, blockbustereihin ynnä muihin, joiden tarkoituksena on myyjä krääsää, ninjanukkeja ja lemunaatimukeja. Lounaslaukkuja ja terottimia. Elokuvaan sopii erinomaisesti Sparksien vaudeville, josta ylin viideo: ‘The Final Derriere’, a song of anguish, bottoms and lobotomies..
Elokuvan IMDb
#Sparks #vaudeville #ForbiddenRoom #UdoKier #mindblowing #psychedelic into #1920s cinema #Häxan #1960s happening
#seasonfilmfestival #ForbiddenRoom #FF herkku. Kuinka tutuista aineksista syntyy tuore mainio kultti/härö kokemus https://t.co/ESuUKyZejT
— Satu Ylävaara (@SatuYlavaara) 18. huhtikuuta 2016
#Sparks #vaudeville #ForbiddenRoom #UdoKier #mindblowing #psychedelic into #1920s cinema #Häxan #1960s happening https://t.co/XRDmyvbtJD
— Satu Ylävaara (@SatuYlavaara) 18. huhtikuuta 2016
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti